fredag 12. april 2013

Bibi hilser fra Danmark

Fra Danmark har jeg fått en hyggelig e-posthilsen fra Bibi Dahl som bor i Almind ved Kolding.
Hun har lest min blogg - bl.a. innlegget om den sene våren.
Det er sent i Danmark også, kan hun fortelle.
Hun sendte sin e-post 3. mars.
Med Bibis tillatelse gjengir jeg hennes e-post:

Hej med dig.

Her i Danmark går vi også og venter på våren. Vi skal have vinden om i vest før, vi får jaget Kong Vinter på porten. Hos os ligger sneen også endnu på plæner og i bede, men de sidste dages solskin har gjort, at sneen langsomt forsvinder - heldigvis. Jeg er træt af sne og kulde.

Det er først for et par dage siden, vore vintergækker (snedropper) er kommet til syne igen. De har været dækket af ½ meter sne. Disse små forårsbebudere er vi jo vant til, at de forlængst er forsvundet igen her i april, men sådan er alt så anderledes i år.

Uret er stillet frem, en mærkelig følelse her, inden vinteren har sluppet sit tag og givet adgang til våren. Solen og lyset er en gave i denne tid og den kan ingen tage fra os.


I alle mine vinduesbænke står planter. Stedmoderplanter, jeg ikke fik sat i krukker. Jeg forsøger at holde liv i dem. Stiklinge af Pelagoniaer som jeg har plantet i potter . Jeg har også sået latyrus, der nu er plantet om i større potter, men med det sene forår, bliver de måske alt for ranglede, inden jeg kan få dem plantet ud i jorden. Det er ikke altsammen grønne glæder - vel?

Jeg vil slutte med en glad hilsen her fra Jylland. Jeg er så glad i Norge. Jeg er også heldig at have en norsk svigerdatter og efter krigen i 1945, havde mine forældre norske børn på ferie. Vi var medlem af dansk/norsk forening. Ja, det var dengang. Men som du vel kan regne ud, så er jeg jo en havetosse, der lider at sende små positive hilsener ud til de, jeg møder på min vej her ved computeren.


Ingen kommentarer: