Foto: Kow d.e. 07082013
©
Klikk på bildet for å
se større versjonDet var siste dag i tilbudsperioden, så jeg kjørte tidlig til Felleskjøpet for å sikre meg noen fuglekasser til glede for mine bevingede venner.
Og for meg selv.
Men den turen kunne jeg spart meg.
Den ene ekspeditøren kjente ikke til varen, og den andre opplyste at den var utsolgt.
- Det er ikke egentlig en kasse for fugler, la hun til. Det er en pyntekasse.
Pyntekasse?
Det stod ikke noe om det i annonsen.
Riktignok ser kassa litt smal og trang ut, men den er omtalt som fuglekasse, og annonsen oppgir ingen mål som kan fortelle potensielle kunder at det ikke er en ordentlig bolig for fugler det er snakk om.
At en vare er utsolgt siste tilbudsdag, får man finne seg i.
At en seriøs butikk - her en landsomfattende kjede - tilbyr juggel som ekte vare og lokker kunder til butikken på feil premisser, er verre å akseptere.
Verst for butikken?
Ja, egentlig, men jeg er lei av stadig å få fargesterke salgsbrosjyrer med fristende tilbud som butikkene er totalt uvitende om, eller ikke har selv om man dukker opp første tilbudsdagen.
Eller som viser seg å være noe helt annet en reklamen sier.
Felleskjøpet er - dessverre - slett ikke alene om denne framgangsmåten.
Hva med å ta kundene litt mer på alvor?
Hvis de ikke føler seg lurt, kan det til og med hende at de kommer igjen.
Får man derimot høre at den annonserte fuglekassa i tre er en pyntekasse - m.a.o. en "liksomfuglekasse" - kan det hende at man betenker seg to ganger før man biter på neste lokketilbud fra samme butikk og kjede.
Kan bare si meg helt enig! Slik skal ikke seriöse butikker holde på med.
SvarSlettemphif 49A
Skuffende...
SvarSlettHåper du finner en skikkelig fuglekasse et annet sted.
Nå har jeg sendt lenke til Felleskjøpet, så får vi se hva de sier. Hvis de sier noe.
SvarSlett