fredag 14. august 2015

Plenen ikke klipt siden før St. Hans


Foto: Kow d. e.  11082015©
Klikk på bildet for å se større versjon


Til glede for bier, humler og andre insekter har blomster og kløver dominert plenen fra før St. Hans.

Plenen er ikke klipt siden uka før St. Hans.
Så var de også der etter.
Fulle av kløver og sommerblomster av diverse slag.
Og rotskudd fra ville bjørnebær som vokser i tomtedelet.

St. Hansaften foretok jeg en større operasjon.
Siden har jeg vært rekonvalesent med forbud mot tunge løft og andre anstrengelser.
Men nå er rekonvalesensen over - regner jeg med.
De par siste dagene har jeg benyttet oppholdsværet og slått plenene samt gresskanten mot vegen.

Det var litt av en jobb - både for gressklipperen og for meg.
Oppsamleren gikk full flere ganger og måtte bæres til kaldkompostbingene for tømming.
Nå ser plenene ut som plener igjen.
Kortklipte, striglete og fri for ugress og stikkende bjørnebærskudd.

Nå håper jeg at gress og ugress tar det litt med ro slik at jeg ikke må klippe dem igjen med det aller første.
Gasshendelen på slåmaskinen gikk i stykker da jeg stadig måtte regulere turtallet for å få bukt med det gjenstridige ugresset.
Hvordan det går i å få start på maskinen neste gang gjenstår å se.


Ingen kommentarer: