tirsdag 3. april 2012

Dataproblemer og vårfornemmelser


Foto: Kow d.e. 24032012 ©
Klikk på bildet for å se større versjon 

Mens jeg har strevet med dataproblemer, har våren kommet og hagesesongen begynt.

Det var lenge siden jeg var her sist.
Det skyldes ikke manglende interesse, men at jeg har hatt problemer med bloggen.
Blogger - dvs. Google - har innrettet det slik at jeg har måttet skifte nettleser for å kunne betjene de av bloggene mine som de er vertskap for.
Jeg har måttet installere en nettleser som Google driver, og dette tok det er tid før jeg fant ut av.
Kanskje har jeg ikke helt lært det ennå.
For jeg må også forsøke å beholde den gamle nettleseren.
Google tar nemlig ikke med seg alle de adressene, snarvegene og lenkene som jeg har lagret som favoritter på den tidligere nettleseren, så skal jeg finne igjen nettstedene mine og andre nettadresser jeg ofte bruker, uten å måtte bruke en masse ekstra tid på å søke og lete, må jeg, som sagt, forsøke å beholde begge nettlesere intakt, og lære meg å skifte fra den ene til den andre.
Dette er sikkert som fot i hose for mange av dere som leser denne bloggen, men ikke for meg.

Godt i gang
Selv om jeg har hatt uløste problemer foran PC'en, har jeg ikke unnlatt å registrere at våren har vært her.
Ja, den er her ennå, selvfølgelig, men kjører nå i et annet gear.
I flere dager hadde vi strålende sol og sommertemperaturer.
Da var det er fornøyelse å jobbe i det fri, fjerne restene etter fjoråret og beskjære busker og hekk.
Nå koster det mer å gå ut og ta fatt på alle de hagerelaterte oppgavene som venter og som skal gjøres.
Temperaturen er flere grader under null om nettene, og selv om sola skinner, blir det liksom ikke noen skikkelig varme av det.
Engletrompetene, pelargoniene og fuchsiaplantene står altfor mørkt i inngangen og i garasjen, og urnene med agapanthus som jeg hadde satt ut, og som stod ute i flere døgn, er nå tilbake i garasjen igjen.

Livstegn
Bare dette livstegnet i denne omgang.
"Aller anfang ist schwer", heter det.
Det kan jeg bekrefte.
Forhåpentlig finner jeg ut av det - etter hvert.
Som dere ser, er jeg på sporet av en løsning.
Jeg håper derfor at dere ikke gir meg opp.

Ingen kommentarer: