tirsdag 11. oktober 2011

Nyttig hjelpemiddel

Foto: Kow d.e. 04102011 ©
Klikk på bildet for å se større versjon

Var det ikke for sekketralla, kunne jeg like godt gi opp hagearbeidet. Her er det en agapanthus som skal flyttes.

Ryggen har alltid vært et svakt punkt.
Noen kraftkar har jeg forøvrig aldri vært.
Jeg har derfor vært avhengig av hjelpemidler.
Som f. eks. sekketralla.

Ulendt terreng
På en flat tomt, kan man bruke trillebår.
Vår tomt er kupert med hage på flere nivåer, trillebåra er derfor til begrenset nytte.
Sekketralla kommer imidlertid fram. De fleste steder.
Trapper er ingen hindring.
Dessuten har sekketralla den fordelen at man slipper å løfte noe særlig.
Man bare drar eller skyver det man vil frakte, inn på "lastelemmen".

Potter og urner
Vi har en del potter og urner rundt om i hagen.
Noen er selvfølgelig så små og lette at de kan bæres, men de største ville vi ikke kunne håndtere - og dermed heller ikke ha - uten sekketralla.
Når de er fulle, lar de seg ikke løfte på, og dersom vi tømmer dem for innhold og frakter dem tomme, er de likevel så tunge at vi helst tar tralla til hjelp.
Det sparer ryggen.
Sekketralla kunne vi derfor ikke klart oss foruten.

1 kommentar:

Trine sa...

Takk for godt tips! En slik tralle skal jeg også skaffe meg! :-)