lørdag 28. september 2013

Kan dette gå, da?

Foto: Kow d.e. 24092013 ©
Klikk på bildet for å se større versjon 

De to nye, friske bladene har "stiklingen" utviklet etter at den ble stukket i jorda?

Som nevnt tidligere, har jeg det sånn at jeg ikke kan la være å stikke "stiklinger" i jord for å se om de slår rot og gror.
Så da vinden brekte en av "stammene" på begoniaen, ble den stukket ned i en potte med jord, plassert på nordsiden av huset - og glemt.
Inntil jeg fikk øye på den, og til min overraskelse fikk se at den hadde fått to nye blader.
Har den slått rot?
Eller suger den opp nok fuktighet og næring direkte gjennom stengelen slik at den klarer å utvikle blader?
Og: Utvikler den rotverk slik at den blir i stand til å oppta nok fuktighet og næring til at den kan beholde bladene?
Jeg trodde i min uvitenhet at planter som vokser fra knoller, måtte formeres på andre måter enn ved stiklinger.
Har jeg tatt feil?
Nå er planta tatt inn.
Klarer den å utvikle seg videre nå når den er kommet i romtemperatur?
Det blir spennende å se.

Ingen kommentarer: